كلمات أغنية كان أساسا جبان

كُتبت الكلمات بشكل متحفظ، وفي الآونة الأخيرة حازت أغاني المهرجانات الشعبية على شهرة واسعة في مصر والعالم العربي. وجمهورية مصر العربية انتشرت أغاني المهرجانات ومنها إلى العالم العربي ودول العالم كافة. ومن ثم، فإن تلك المهرجانات تقوم بنشر السعادة والحماس الكبير لدى الجمهور وكل المستمعين. وبالتالي، فقد صاروا يحظون باهتمام خاص لأنهم يعدون من الأعمال الفنية المميزة والجديدة في عند العرب. وفي هذا التقرير نتحدث عن كلمات أغنية كان أساسا جبان.

كلمات أغنية كان أساسا جبان

مهرجان كان جبان في الصميم مهرجان مصري جديد خرجت من مقطع مهرجان “فلوس”. وبالتالي، فإن المهرجان من إخراج أحمد. أداها عبده وإسلام الملاح المهرجان من إنتاج أبو السيد. علاوة على ذلك، فإن المهرجان من توزيع معتز تايجر وكلمات المهرجان هي أحمد الجوكر. بالإضافة إلى ذلك، فإن كلمات المهرجان تبني قدرة المال على تغيير نفوس الناس إلى الأسواء، كما غيرت طريقة سير الأفراد.

أغنية كان أساسا جبان
أغنية كان أساسا جبان

أيضا، كان مهرجان المال واسع الانتشار في منصات السوشيال ميديا، وحصل على إشادات الجمهور. بالتأكيد، فقد جرى تشغيله في الأفراح الشعبية وغيرها من المناسبات السعيدة في المصرية. وأراد كثير من الأفراد معرفة كلمات الأغنية لحفظها، وبالتالي كان لا بد من معرفة كلمات المهرجان.

تفاصيل الكلمات

وفي هذا الصدد، نكشف لكم كلمات أغنية كان أساسا جبان، وهي الفلوس الفلوس، غيرت في النفوس، الفلوس الفلوس، غيرت في النفوس. خلت الطريق شمال، وفي الشمال كلها بتدوس، الكاشات الكاشات، والطمع فينا زاد، حب مين يا عم فوق
هي ماشية خد وهات، دراعي صلب مبيتلويش إيدي. مليش مصلحة الكلب مش سيدي، يلا نلعب الجولة دوس Ready، مبعتمدش يا صاحبي حاجة، جم في وشي قالولي أنت كفاءة. نفسي أشوف واحد عنده جراءة، اسمه راجل مكتوب في بطاقة، Face to face يواجهني بجد

إحنا جامدين أوي أوي أوي أوي، إحنا جاحدين أوي أوي أوي أوي، إحنا رايقين أوي أوي أوي أوي، إحنا ياض فوق أوي أوي أوي أوي.الصحاب الصحاب باعوا من غير حساب، الصحاب الصحاب باعوا من غير حساب، لما شافوا الورقة خضرا، كلهم صبحوا أحباب. اللي خان اللي خان كان أساسًا جبان، اللي خان اللي خان كان أساسًا جبان، لما ماعرفش يكون شبهى قال عليه أوحش كلام.

أغنية كان أساسا جبان
أغنية كان أساسا جبان

إحنا جامدين أوي أوي أوي أوي، إحنا جاحدين أوي أوي أوي أوي، إحنا رايقين أوي أوي أوي أوي، إحنا ياض فوق أوي أوي أوي أوي. مفيش ولا واحد فيكم ملى عيني، كله نفسه يجرح ويأذيني، اللي قلبه جايبه يوريني، ولا أبطال بس كلام. غل غل سبونى بقى في حالي، محروقين ليه هو مفيش غيري، ولا عشان مديكم العالي، ارفعوا راية الإستسلام.
أبو السيد فى مجاله ده سيطرة، في الساحة جه كلها جابت ورا، ملك السعادة رقم واحد يلا، كله بالحب ومش منظرة، تيم 94 كلنا خمسة علينا مفيش بقى زينا. أبو السيد على إنتاج يا أخينا يعني مفيش واحد فيكوا قدنا، إحنا جامدين أوي أوي أوي أوي، إحنا جاحدين أوي أوي أوي أوي. إحنا رايقين أوي أوي أوي أوي، إحنا ياض فوق أوي أوي أوي أوي.

سماع أغنية كان جبانًا في الأساس

حققت الأغنية نجاحا كبيرا، بسبب زيادة عمليات البحث عنها في كل منصات الأغاني. بالإضافة إلى ذلك، فقد حققت الأغنية ملايين المشاهدات على يوتيوب. ومهن ثم، فقد أصبح سماعها ممكنا في الكثير من المنصات، وهي من أداء تحرير أحمد عبده وإسلام الملاح. وحظيت الأغنية المصرية الشهيرة باهتمام وشهرة واسعة وتحولت لسلالة جديدة من الأغنية المصرية. وجرى غناؤها في مناسبات كثيرة. وبالتالي، زادت عمليات التحميل بشكل كبير عليها، ومزالت مستمرة حتى وقتنا هذا.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى